Artistiek eigenzinnig
ARTISTIEK EIGENZINNIG
Leraren op onze academie zijn eigenzinnige kunstenaars met een uitgesproken kijk op kunst en kunstonderwijs. Die eigenzinnigheid combineren ze met een zoektocht naar nieuwe onderwijspraktijken en een oprechte interesse in de visie en aanpak van collega’s.
Deze manier van zijn, leven leraren in hun klaspraktijk voor. In de hoop dat ook hun leerlingen deze uitgesproken artistieke houding oppakken.
ARTISTIEKE ONTDEKKINGEN
We willen onze leerlingen laten kennismaken met kunst die buiten hun huidig belangstellingsterrein ligt. We dagen leerlingen uit om een breed en gevarieerd repertoire uit te bouwen.
ARTISTIEK BREED VORMEN
Onze academie wil jongeren en volwassenen een brede artistieke vorming geven. De academie doet dat door leerlingen sterker te maken als kunstenaar, vakman, performer, teamspeler en (onder)zoeker. Doelstelling daarbij is om de eigen artistieke persoonlijkheid te ontdekken en een brede liefde voor cultuur te ontwikkelen.
ARTISTIEK LABORATORIUM
Onze academie wil een labo zijn waarin avontuur en risico een plaats krijgen. We kiezen voor nieuwe vakken zoals instrumentateliers, instrumentlabo’s, elektronische muziek en muziekproductie. Door te experimenteren met nieuwe concepten blijven we continu evolueren en bieden we een uitdaging aan zowel leerlingen als leraars.
IEDERE LEERLING ZIJN PODIUM
De academie vindt het belangrijk dat leerlingen hun werk tonen aan een publiek. Daarom biedt de academie een rijk en gevarieerd palet aan toonkansen aan. Iedere leerling treedt jaarlijks minimaal twee keer op. Op deze manier kan de leerling – met vallen en opstaan – ook als performer groeien. De podia zijn daarbij aangepast aan de leerling: iedere leerling zijn podium.
FEEDBACK GEVEN
Tijdens podiumweken dagen we leerlingen uit om feedback aan elkaar te geven. We zijn ervan overtuigd dat reflectie (jezelf en anderen feedback geven) een belangrijke sleutel is om een goed podiumkunstenaar te worden.