Schattenvantstad

 

Bij ons neem je je loopbaan zelf in handen. We zetten in op jouw ontwikkeling. Je krijgt de kans je expertise te verruimen en ook je persoonlijk leiderschap te ontwikkelen. Mobiliteit is mogelijk: switchen tussen onderwijsniveaus, scholen en afdelingen. Je hebt zo meer kans op jobzekerheid. Werken bij Stedelijk Onderwijs betekent ook goed ondersteund worden. Je staat misschien alleen voor de klas, maar je staat er bij ons nooit alleen voor.  Samen zorgen we voor een omgeving waar mensen graag willen werken en waar leerlingen beter leren. Kom jij werken voor de schatten van 't stad? 

Starten met meer zekerheid 

Elk team is anders: heeft een eigen visie, een eigen cultuur en dynamiek. We zoeken steeds de beste match met een nieuwe collega. Je goed voelen in een team is cruciaal. Als starter kan je steeds rekenen op aanvangsbegeleiding.

Startende leraren krijgen ook voorrang om binnen dezelfde school te kunnen groeien. Zo kan een andere tijdelijke collega met meer anciënniteit jouw plaats niet automatisch innemen. Is het toch niet mogelijk om in dezelfde school te blijven, dan hebben we vaak wel andere tijdelijke jobs in andere scholen van een scholengemeenschap. Al onze scholen behoren tot dezelfde inrichtende macht. Dat maakt mobiliteit eenvoudiger. We begeleiden elke starter over onze scholen heen. 

Onze aanvangsbegeleiding loopt gedurende minimum twee schooljaren en biedt je een stevige start op maat. Omdat je niet alles in één keer kan leren, zal je via een gefaseerde aanpak ondersteund worden. Je schoolmentor coördineert dat en is ook jouw eerste aanspreekpunt. Je vindt informatie terug in het schoolplan aanvangsbegeleiding of je onthaalbrochure. Er zijn ook middelen voorzien om jou als beginnende leerkracht binnen onze organisatie te doen groeien als professional. Schoolmentoren kunnen zelf ook rekenen op mentorcoördinatie per onderwijsniveau zodat er continu versterking en ondersteuning aanwezig is. 

LeerkrachtStedelijkOnderwijs
LeerkrachtStedelijkOnderwijs

Boeiende loopbaan

Een vlakke loopbaan? Dat hoeft helemaal niet. Net omdat we zo groot zijn, heb je veel keuzemogelijkheden. Ben je toe aan iets anders of wil je je expertise en ervaring elders inzetten? Dat kan! We zetten heel sterk in op professionalisering en je persoonlijke ontwikkeling. Zodat je kan doorgroeien of nieuwe verantwoordelijkheden opnemen in je school of dienst. 

Leiderschapsontwikkeling

Eén directeur kan vandaag onmogelijk een ganse school runnen. Dat is niet haalbaar en niet wenselijk. Onze directeurs en managers worden getraind om het leiderschap binnen hun team te delen en te versterken. Ze krijgen ook de ruimte om hun eigen leiderschap verder te ontwikkelen.  

We stimuleren persoonlijk leiderschap bij iedereen. Elke medewerker kan zich kandidaat stellen voor een traject leiderschapsontwikkeling. Daarin werken we vooral ervaringsgericht met veel aandacht en ruimte voor zelfreflectie en feedback. 

Ondersteuning op maat

Ondersteuning zit in vele kleine dingen. Of je nu een starter bent of een ervaren collega: jij en je team kunnen steeds rekenen op een netwerk van ondersteuners. Projectleiders, technische of financiële experten helpen bij de zakelijke processen. Maar ook op pedagogisch en HR-vlak kan je rekenen op versterking van ondersteunende diensten. Op die manier kan elk schoolteam bezig zijn met wat het echt graag doet: school maken. 

Aangename werkplek 

Als werkgever streven we naar een aangenaam werkklimaat. Dat begint met het tonen van waardering. Het welbevinden van collega's staat hoog op de agenda. Bij ons zijn er heel wat mogelijkheden om werk en privé in balans te brengen. We hebben ook zorg voor medewerkers met wie het even minder gaat. Vertrouwenspersonen bieden een luisterend oor. We nodigen collega's uit om in werkgroepen na te denken over hoe we ons welzijnsbeleid nog kunnen versterken. We nemen ook deel aan Great Place to Work®; zo proberen we van elke werkplek binnen Stedelijk Onderwijs een great team to work te maken.  

Sterke teams praten met elkaar

We geloven in de kracht van teams. Samen maken we pas echt het verschil voor onze leerlingen. We werken waardegedreven. Dat betekent dat we vertrekken vanuit waardering en vertrouwen in elkaar én niet vanuit controle en hiërarchie. Het lijkt evident, maar in de praktijk vraagt dat best wat inspanningen en oefening. Het vraagt een open houding van iedereen. Daarom stimuleren we permanente feedback. Geen evaluatiegesprek om de zoveel jaar, maar concrete en resultaatgerichte gesprekken in een veilig kader. 

LeerkrachtStedelijkOnderwijs